Ritzau Support Ritzau Support

  • Kategorier
    • Pressemeddelelser
      • Opret pressemeddelelse
      • PR Modul
      • Modtagere
      • Udsendelse
      • Nyhedsrum
      • Mediebibliotek
      • Statistik
      • Indstillinger
      • API
    • Selskabsmeddelelser
      • Opret og udsend selskabsmeddelelse
      • Selskabsmeddelelser – dashboard
      • Selskabsmeddelelser – indstillinger
  • til Via Ritzau

Brug af API

  • Kontakt Via Ritzaus kundeservice for at få forskellige links (URL) til en eller flere kanaler.
    Se eksempler på en URL: https://via.ritzau.dk/json/v2/releases?publisher=10&channels=510142
    I eksemplet ovenfor får du dit kundenummer (publisher=10) og nummeret på din kanal (channels=510142)/
  • Opbyg et system, som kan hente og lagre pressemeddelelsen på dine egne servere med et GET-opkald. Det er din IT-afdeling, der skal sørge for dette. Vær opmærksom på, at dine kunder ikke må koble sig direkte op på vores server.
  • Lav et GET-opkald ved at benytte linket ovenfor eller ved hjælp af andre kanaler
    Læs mere om, hvilket opkald du skal lave
  • Du får svaret på dit spørgsmål i JSON-format
    Læs mere om indholdet i JSON-svaret her 
  • Når du har modtaget JSON-svaret, skal det HTML-formateres for at kunne vises på hjemmesiden, hvis det ikke foregår automatisk i din CMS. Dette skal du selv gøre.

Herunder finder du de specifikationer, som du skal bruge:

Via Ritzau_REST-API-version-2

i) API

Kontakt kundeservice

Har du spørgsmål, som du ikke finder svar på her, er du velkommen til at kontakte Ritzaus kundeservice på tlf. +45 3330 0333 (man-tors 9-16 og fre 9-15:30) eller kundeservice@ritzau.dk

Ritzaus Bureau A/S - Store Kongensgade 14 - 1264 København K | tlf: +45 3330 0000 @: ritzau@ritzau.dk