a) PR modul

Artikel kvalitet – få score før udsendelse

Vi har gennem længere tid haft et tilbud om at bruge en artikelkvalitets score i Statistik modulet. Det vil sige til evaluering efter en pressemeddelelse er udsendt. Nu er denne evaluering også tilgængelig inden pressemeddelelsen er udsendt. Den fremgår øverst til højre på skærmbilledet. Scoren  går fra 0 til 10 og der gives point for […]

Versionerede pressemeddelelser – opret og udsend nemt

Versionerede pressemeddelelser kan være en tung opgave, hvis man har behov for at sende versionerede pressemeddelelser ud til eks. 98 kommuner. Du kan automatisere en del af processen. Kort fortalt, så laver du en kladde, som evt. kan sendes ud nationalt, men man behøver ikke sende den ud. Herefter vælger man under de 3 prikker […]

AI assisten oversætter tekst til andet sprog

Har du lavet en pressemeddelelse på dansk (eksempelvis) så er det muligt at lade AI Assistenten komme med et forslag til en engelsk tekst (eksempelvis). Det kunne også være norsk, svensk eller finsk. Det anbefales, at læse den foreslåede tekst grundigt igennem da AI assistenten kan misforstå noget i den danske tekst, som måske skal […]

AI assistent til alternativ billedtekst for synshæmmede

At lægge en alternativ tekst ind på et billede hjælper både de synshæmmede, som vil læse din pressemeddelelse og på SEO (search engive optimization) AI assistenten bruger billedet til at danne en beskrivende tekst. Er der mennesker på billedet, så er det en god ide at lade navnene indgå i billedteksten. Så vil AI assistenten […]

AI Assisten vælger søgeord for dig

Når du har lagt en hovedtekst ind i pressemeddelelsen, så kan du bede AI assistenten om at definere søgeord for dig Tryk på AI assisten knappen og så får du forslag til søgeord Nu kan du vælge at bruge forslagene eller bede om nye forslag. Hvis du er tilfreds med nogle af søgeordene, men vil […]

AI Assistent i hovedteksten

Hvis du ønsker at bruge AI assistenten til at redigere hovedteksten, så kan du gøre følgende Indsæt en tekst i hovedteksten. Den behøver ikke at være helt færdig, men kan godt bestå af stikord. Jo mere ufærdig teksten er, jo mere overlader du til AI assistenten.             Hvis du trykker […]

AI Assistent underrubrik

Ønsker du at AI assistenten kommer med et forslag til en underrubrik, så kan du gøre følgende. Sæt din tekst op i hovedteksten Tryk på AI Assisten logo’et Her kan du vælge at bruge forslaget eller prøve med et andet forslag Når du har valgt et forslag eller selv har skrevet en tekst, så får […]

AI Assistent i overskriften

Når du har lagt en tekst ind i hovedteksten, så kan du bede AI assistenten om at foreslå en overskrift AI assistenten er nu kommet med et forslag. Du kan prøve igen og få et nyt forslag eller du kan vælge dette forslag Fortryder du, så tryk på fjern under de 3 prikker Vil du […]

AI Assistent til pressemeddelelser

Når du opretter din pressemeddelelse, så er det muligt at bruge AI assistenten udfor de felter, hvor dette logo er markeret. Det er muligt at bruge AI assistenten som følger: Overskrift – få et forslag til en ny overskrift baseret på den hovedtekst, der er lagt ind. Læs mere her Underrubrik – få et forslag […]

Opret pressemeddelelse

Trin for trin guide til oprettelse af en pressemeddelelse   Du starter på PR Dashboard. I topmenuen finder du den blå ‘Opret Pressemeddelelse’ knap. Har du eller en anden bruger oprettet skabeloner til brug for udsendelse kan de vælges her. Er der ikke oprettet skabeloner vil dette felt ikke blive vist. Tryk på ‘Fortsæt‘ når […]

Udsend – kvittering

I kvitteringen kan du se hvilke modtagere du har sendt til og hvornår der er afsendt til en given modtager. Der er også knapper øverst, hvor man kan gå direkte til statistikken for den givne pressemeddelelse, printe kvitteringen eller vise den udsendte pressemeddelelse.  

Udsend – klausulering

Under ‘Planlæg’ og ‘Udsend’ kan du vælge at klausulere din pressemeddelelse.   Klausuleringstidspunktet skal være mindst 1 time senere end udsendelsestidspunktet – om pressemeddelelsen er planlagt eller udsendt med det samme.   Modtagergrupper der kan modtage en klausuleret pressemeddelelse er: Medier og journalister fra Ritzaus mediedatabase, samt egne kontakter(Vær opmærksom på hvem du vælger som […]

Udsend – planlæg tidspunkt

Ved at bruge knappen ‘Planlæg‘ kan du vælge dato og tidspunkt for din pressemeddelelse, og om den skal være klausuleret.  

Udsend – udsend pressemeddelelse

Når du bruger ‘Udsend‘ knappen, så bliver du spurgt om du vil sende ud med det samme.   Du har også mulighed her, for at bruge klausulering.     Læs også: Klausulering

Modtagere – abonnenter

Opret en mailliste – abonnenter   Under abonnenter kan du vælge at inkludere de, som har skrevet sig op specifikt til at følge dit firma eller ikke. Tilvalget er altid aktiveret, men det kan fravælges.     Du kan filtrere på stofområder eller geografi     Filtrering viser hvor mange undergrupper der ligger under hver […]

Modtagere – egne kontakter

Opret en mailliste – egne kontakter   Under egne kontakter kan du oprette nye kontakter direkte via knappen     Filtrering viser hvor mange lister du har lavet i  hver kategori, og ved at trykke på plusset tilvælger du alle modtagere i listen. Ved at trykke på navnet så kan du se hvem, der er […]

Modtagere – opret en mailliste

Når du opretter din mailliste kan du vælge mellem disse tre grupper af modtagere: mediekontakter, egne kontakter, og abonnenter.     Under hver gruppe kan du vælge/fravælge alle (når du har lavet en søgning), vise alle kontakter (eller kun dem du har valgt), samt ændre visningen ved at nulstille alle filtre.     Der er […]

Modtagere – mediekontakter

Opret en mailliste – mediekontakter   Du kan filtrere på kontakttype, både mediekontakter og personer eller du kan se dem sammen ved at vælge alle kontakter.     Filtrering viser de lister Via Ritzau har lavet på forhånd og de lister (baseret på Via Ritzau databasen) som du selv har lavet.   Herudover er der […]

Modtagere – valg af sociale medier

Vil du sende din pressemeddelelse ud på din egen X, LinkedIn eller Facebook konto, så skal disse være sat op i indstillinger.   Er de ikke sat op vil du ikke kunne tilvælge dem og du vil se et hængelås ikon. I stedet kan du vælge Via Ritzaus sociale medie kanaler.   Til slut kan […]

Modtagere – valg af andre modtagere

Du har mulighed for at tilvælge nyhedsrum og Via Ritzau forsiden her, din firma hjemmeside, wire tjenester i Skandinavien, og specifikke danske mediewebsites.                             Læs også: Valg af mailliste Valg af sociale medier

Modtagere – valg af mailliste

Du har her mulighed for at vælge allerede definerede maillister via drop-down menuen. Har du ikke en mailliste der svarer til dit behov er der mulighed for at bygge en ny mailliste ved at bruge knappen ‘Lav ny liste‘.     Du vælger din mailliste og den viser hvor mange kontakter der vil blive sendt […]

Indhold – søgeord

Du kan tagge din pressemeddelelse med ord og sætninger her, og de vil være søgbare fra Via Ritzau og nyhedsrummet. Søgeordene kan også importeres sammen pressemeddelelsen til brug på egen hjemmeside gennem vores API.  

Indhold – om-tekst

Har du ikke en om-tekst foruddefineret kan du oprette en her-     Er der allerede oprettet om-tekster kan du vælge dem via linket nederst til venstre. Ellers så udfyld titel og indhold og tryk ‘ok‘.     Læs også: PR indstillinger

Indhold – vedhæftninger

Har du dokumenter i eksempelvis pdf- eller word-format kan du vedhæfte dem i din pressemeddelelse her, ved brug af ‘Upload fil’ eller ‘vælg fra mediebiblioteket’.   Rækkefølgen på dokumenterne kan ændres ved at bruge drag-and-drop metoden. Med knappen til højre kan du redigere information omkring de vedhæftede dokumenter, som f.eks. filnavnet.         […]

Indhold – links

Vil du tilføje ekstra links med yderligere information, men ikke have dem direkte i din pressemeddelelse, kan du gøre det her ved at bruge ‘Tilføj nyt link‘. Udfyld URL og Titel felterne (URL er web-adressen til siden du vil linke til, og Titel er den tekst der vil vises på din pressemeddelelse). Ved brug af […]